onsdag 25 november 2009

Äntligen har vi blivit med hus!!!

Hej :)

Nu har vi bott i huset i snart 2 veckor och allt känns alldeles alldeles underbart...!!!
Bilder kommer...

Vi kan fortfarande inte fatta att vi har ett helt hus att strutta runt i...iallafall inte jag...och diskmaskinen skall vi inte tala om...gud så skönt det är att bara kunna ställa in allt där!!

Vi har kommit överens (eller jag...P vet inte om det ännu...) att vi skall inte köpa något som inte kan maskindiskas... :) Har redan testat och diskat mina pastaburkar med lock...det fungerade inte...men nu har de fått en sådan sliten, fin(?) patina så nu är det bara att fortsätta att köra dem i maskinen ;)

Likadant resonerar jag med torktumlaren, en jobbakompis berättade att hon torktumlar jeansen, så då kan jag med göra det! Och det fungerar utmärkt...!

Igår var sotarn också på besök så nu kan vi äntligen börja elda i kaminen med...!! Fast allt vårt trä är blött så vi får torka det först...fast... man kan ju köpa en påse på statoil nu i början...en gång gör det ju inget om det blir lite lyx(läs dyr)ved...


En sak inser vi ju nu efter våra snart två veckor i huset... vi behöver en bil till...skit med... det blir för meckigt annars...

Jag kunde ju förstås tagit bussen till jobbet... men då får jag gå 3 km till busshållplatsen, längs väggrenen (27 cm, vi har mätt) på en 70 väg (där folk kör 90-100) i totalt mörker...hmmm njaaa... Nej...det får bli en bil till...

Nu har vi dock det allra allra tråkigaste kvar...flyttstädning av lägenheten...suck.
Min lilla sötnos är där nu och gnuggar och donar... synd att jag måste jobba...(he he) Nej, jag har också städat... en del... Ska bli skönt att äntligen bli av med den...

Jag ska ta lite bilder ikväll...kanske :)

3 kommentarer:

  1. Åhh, vad kul! Stort grattis! Jag kommer gärna och hälsar på någon gång efter nyår:)

    Ha det så himla trevlit i nya huset! kram!

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen! Det är bara att kika förbi :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bara ni som kan komma på tanken att bokstavligen gå ut och mäta vägrenen... Ni är helt underbara. Ses snart.

    Kram FavvoSyrran

    SvaraRadera