lördag 7 november 2009

Katastrof...!!!

Ja...jag pratar om trappan... Fan med... den blev verkligen hemsk, inte alls som vi har pratat om med bygg-P... Skjutpartiet var inte heller en rolig syn...


Känns så trist för hela byggtiden har varit smärtfri och snickarna har verkligen varit kanonbra och så nu veckan innan inflytt så skiter det sig med trappan och skjutpartiet...känns inte alls bra... bävar inför måndag morgon när vi måste åka dit och säga till dem, gör om gör rätt...!
Det är så typiskt med för bygg-P, som vi har diskuterat trappan med är i Thailand och kommer inte hem förrän den 11e, vi flyttar in den 13e...känns sådär va...?!

Jag är verkligen supernöjd med Molior i övrigt, allt har varit kanon, men detta var inte roligt... hoppas de löser det utan några problem.

4 kommentarer:

  1. Nej vad tråkigt :(
    Vill ni att vi kommer upp och inspekterar??
    / den stödjande brodern med familj

    SvaraRadera
  2. Ja, gärna! :) P´s bror och hans tjej samt en jobbakompis till P har varit och inspekterat också och försäkrat att det inte är vi som överdriver, det ser inte bra ut...
    Man eldar ju gärna upp sig en aningen när något är fel och kanske överdriver en smula, men nu känner jag att jag har fog för mitt missnöje... :)Jobbigt bara när man skall påpeka detta för snickarna... det kanske inte blir några problem alls...eller också blir det det... :(

    SvaraRadera
  3. Men Jessica.. du överdriver väl aldrig ;)
    Skämt åsido, det är alltid känsligt när man måste klaga.. men ni är kunden, ni betalar och inte går du till en klädbutik och köper ett plagg som inte är snyggt, eller hur?? Det är ert hus och det är ni som ska bo där. Bättre med en jobbig konflikt under en vecka än ett livslångt missnöje i det som ska vara ert hem

    Kram S (som är jättetuff när hon inte själv bhöver klaga, ha ha)

    SvaraRadera
  4. Förstår inte vad du menar :P ...Nej, det är som en jobbakompis sa, Man köper inte en ny bil om det är en repa i lacken och ett hus är ju aningen dyrare...

    Men jag överdriver lite... :) Bara det att man har haft höga förväntningar och förväntar sig att det skall se ut på ett sätt och så ser det ut på ett helt annat sätt, med skönhetsfel till råga på allt... så den är kanske inte sååå hemsk som jag målar upp den, men jag gillar den inte...och det räcker...

    Jag har inga problem att säga vad jag tycker i vanliga fall...men nu gillar jag snickarn och är nöjd med hans arbete hitintills... det gör det svårare, det känns som om jag hackar på allt hans jobb, vilket inte är fallet... Men, det är Bygg-P vi får prata med...Förhoppningsvis får vi tag i honom imorrn.
    Natti :)

    SvaraRadera