tisdag 16 mars 2010

Måndag


Så här såg det ut i morse när jag skulle köra till jobbet, härligt men kallt...
P har satt termometern väldigt strategiskt i sovrumsfönstret, man behöver bara öppna ena ögat för att se vad det bjuds på för väder (eller grader) utanför... I morse när jag vaknade var det -9...brr...så jag drog täcket hårdare och snoozade en gång extra ;)

Helgen däremot har varit kanon! I söndags var det så fint väder att jag var tvungen att gå ut och sola lite på vår "altan"...sååå härligt. Sedan kom familjen Nilsson och vi gick på en långpromenad och tog en fika. Har varit lite duktig också. Tog tag i alla färgresterna på fönsterna som jag har gått och stört mig på inifrån huset hela vintern. Vilken skillnad det blir när det inte är ett störande vitt streck på fönstret när man kikar ut :)

Nya blommor igen :) Det är inte så att jag är en blomfantast, men dom jäklarna dör ju ifrån mig hela tiden... Tips om tåliga blommor (ej bladväxter) mottages tacksamt. Har på känn att dessa inte blir långvariga de heller...





Nu väntar jag på att Halv åtta hos mig skall börja. Gillar Helge Skoogs kommentarer, det är enda gången jag har gillat honom, förrutom som Ture Sventon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar