söndag 22 augusti 2010

Trädgårdarbete

Hej!

Idag tog jag tag i lite trädgårdsarbete. Man får passa på medan det fortfarande är skönt att vara ute...

Vi har en rätt så lång att-göra-lista, så idag bestämde jag mig för att gå på
singlet i trädgårdsgången. Som jag tidigare berättat så gjorde vi lite dubbelarbete och grävde upp allt singel i gången för att lägga ut en fiberduk under. Idag la jag tillbaka allt singel igen :)

Gräset börjar ta sig mer nu och P har provgått på det och dragit lite ogräs... Jag är fortfarande lite tveksam om vi kan gå på det ännu dock...

Det har kommit upp väldigt mycket ogräs runt om gräsmattan och ramat in det som ni ser nedan. Jag tycker faktiskt att det är rätt fint (inramningen inte ogräset) så jag funderar på om vi kanske skulle sätta några buskar där av något slag. Vad tror ni om det? Jag var lite inne på vinbär, hallon och björnbär... så man kan gå och plocka och gotta sig lite... fast P trodde att det kanske skulle bli lite för mycket och att de skulle bli för höga...Vad finns det för andra låga buskar som är fina? Ge gärna lite tips! :)

Nu när jag har kämpat så (det är minsann tungt att skyffla singel) ska jag unna mig ett långt bad och kika på någon film :)

Hade så gott! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar