måndag 6 september 2010

Kräftpremiär!

I helgen var det kräftpremiär! Var bjuden på 2 skivor denna helgen så nu har jag verkligen fått käkat en massa skaldjur :)

Var t o m så duktig att jag ställde mig och bakade bröd till kräftorna. Vilket inte var meningen egentligen. Jag hade lagt undan ( ja, hör och häpna) 2st ost-och-olivbröd på
Kustbageriet som jag skulle hämta efter jobbet på fredagen. Då tänkte jag också passa på att köpa deras svingoa surdegsbröd. Men jag var tydligen inte ensam om den tanken för alla hyllorna var länsade, det fanns bara några frallor kvar i hela butiken!

Eftersom jag hade tänkt ge det ena brödet till värdinnan som gå-bort-present, blev det till att kavla upp ärmarna och sätta en egen deg. Vilket inte är för avancerat med Kungsörnens bakmixar ;)


På söndagen hade vi lika härligt väder som på lördagen, strålande sol och 24 grader varmt!

Men det fanns ingen tid för att ligga och bättra på brännan (som vid det här laget är obefintlig, är vit och genomskinlig som ett spöke) utan det var på med skyddskläderna och ta tag i trimningen av vårt ängs(o)gräs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar