onsdag 15 september 2010

Planera din trädgård

Idag var första dagen i skolbänken för I och mig. Gud vad kul och inspirerande det var! 6ggr är alldeles för lite känner jag redan nu. Jag kommer dessutom att missa ett kurstillfälle så jag har bara 5ggr på mig att lära mig planera vår trädgård...

I och med Ps ledighet ville vi ju komma igång med trädgårdsgången, börja iallafall. Så jag satte mig med Google SketchUp (som jag lekte med när vi ritade huset) och började genast skissa på gången.

Efter skissen måttade vi upp hur mycket plattor vi behövde och beställde dessa. Vi trodde de kunde levereras inom 2 dagar (hade fått höra detta) men när beställningen var gjord kom beskedet 2v leverans(!)

Då är ju inte P ledig längre...suck, det är inte meningen att vi ska ha denna gången :)


Iallafall :) Nu efter vår första lektion, har jag lärt mig att vi är den typiska kunden som hastar fram vad vi ska ha utan att först ha tänkt igenom helheten ordentligt. Vi vet på ett ungefär hur vi vill ha det, men vi tänker att det växer fram hur vi ska ha det helt sen...fel fel fel :)

Därför skall nu de blommor/buskar/konstgrässom finns på skissen väck eftersom de val jag hade gjort var sådana som den typiske svensken utan fantasi skulle ha gjort...hahaha

Kände mig aningen träffad när han rabblade upp standardtypen för de som har en tomt och inte en trädgård och föll under kategorin "Hur tänkte ni där?" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar