onsdag 26 oktober 2011

Slagen hjälte efter bebisträffen ;)

Har precis haft mammagruppen här på lite fika. Så mysigt med de små när de börjar intressera sig för varandra :)

Det är konstigt att de börjas redan i så tidig ålder, det att det de andra leker med är mycket roligare än leksaken framför, oavsett vad det är för något ;)

Nu har Mille äntligen däckat, så nu tänkte jag parkera mig i soffan och leta bilbarnstol (!)( om jag hinner, lilleman sover inte länge nuförtiden) Herregud, allt kommer ju på en gång...


5 kommentarer:

  1. Hej kusin! vilka härliga bilder och grattis till gubben din ;)
    Vi rekomenderar starkt Maxi-Cosi Mobi bilstolen, den funkar kanon i nästan alla bilar och den är lätt att flytta och montera om man använder olika bilar =) (psst, den är även jätte lätt att montera isär för rengöring om den lille blir bilsjuk...)

    Kram /Julia

    SvaraRadera
  2. Hej Julia!

    Vad glad jag blir, det är den stolen det lutar mot nämligen... Alltid skönt när någon annan som vet hur sakerna är kan rekommendera... ;)
    Tur med rengöringen, han behöver inte ens bli bilsjuk, det kommer ändå här tyvärr ;)

    Hur är det med dig och familjen?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Jessa!

    Allt är kanon här =) är snart klar med att läsa upp betygen så nu kryper högskolan närmare och närmare....
    Tuva har haft något av en utvecklingsexplosion senaste 2-3 veckorna, hon är uppe i 5 ords meningar och pratar "rent" för sin ålder så det är väldigt roligt =)

    Haha, usch va jobbigt, Tuva kräktes nästan aldrig som liten, men hon tar igen det nu, med råge... så i dag har jag hämtat ut åksjukemedicin till henne inför helgen när vi ska till borås och ullared, hoppas de funkar för annars är vi dömda att för alltid gå dit vi ska ;)

    Hoppas allt är bra med er och att vi kan träffas nästa gång ni kommer ner =)

    Kram Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  4. Spännande! Tar de in nu på våren med eller blir det till hösten du börjar i såfall? Skönt att ha det gjort nu va, så du kan sätta igång på riktigt med det du vill plugga! Beundrar dig att du har kunnat plugga samtidigt som du haft Tuva...! Herregud, känns som om jag inte hinner med något här, det mesta blir ju gjort på natten när han sover ordentligt...

    Ja, det hade varit jättekul att se er igen... Och Tuva, hon är ju en liten tjej nu och ingen bebis längre... Tiden går så fort!

    SvaraRadera
  5. Nej, det blir till hösten, nu i vår ska jag bara läsa kurser jag tycker är roliga och matte B *inte roligt..* men jag funderar på att göra en avstickare och läsa Engelska på högskolan innan jag börjar med sjuksköterska och barnmorsekriet, tycker det är jätte rolgit o har man tur så kanske, kanske man kan utöka familjen med.. ;) som du säger, hon börjar bli ruskigt stor, men, större delen av det som "ska" göras görs fortfarande på natten *lol* så kommer de nog att vara för alltid ;)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera