måndag 18 maj 2009

Dag 4

Idag har jag inte hört ett ljud från byggplatsen...kanske ett gott tecken...annars har telefonen gått varm om ditten och datten...men det är bara kul! (Och idag var det rätt skönt, har haft fullt upp på jobbet...) Dock blev det några samtal till husföretaget. Vi ska nämligen på byggsamrådet med kommunen imorgon. Så vi behövde få fram ritningarna över VA och grunden samt en energiberäkning och GARBO-försäkringen. Vi är lite spända på vad som skall hända där, men det går nog bra :)


Jag tog mig en liten tripp ut till tomten för att se vad som mer hade hänt sedan sist...först såg det inte ut som om det hade hänt så mycket, men en del hade hänt! De hade bland annat grävt en dagvattenkista och även mätt ut på marken var huslinjerna går...
Jag ställde mig på grunden och försökte föreställa mig var de olika rummen skall ligga, men förstår inte riktigt hur allt skall få plats....Fast P, vår husförsäljare sa att man lätt får det intrycket. Så fort stommarna kommer på plats upplever man det större :) Så vi får lita på det ;)






















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar