tisdag 6 oktober 2009

Köket!


I torsdags kom köket :) I tusen delar... Men, med varsin skruvdragare går det rätt så smidigt ändå...det som tog tid var att sortera allt och komma på i vilken ände vi skulle börja...
Efter att de hade lämnat av köket (fruktansvärt otrevliga leverantörer...jobbar man i ett serviceyrke borde man ha lite kundvett tycker man...men men) satte vi fart och monterade stommarna.
Dagen efter, på fredagen hade jag tagit ledigt för att sätta ihop alla lådor. Hela vårt kök består nästan bara av lådor...18 st :) Jag hade verkligen tur med vädret, strålande solsken, så jag kunde stå ute och dona med mina lådor..skönt...kände mig lite i vägen för målarna och O som fixade tätskiktet i tvättstugan...
På kvällen kom P och hans kompis P och tog tag i högskåpen och skruvade ihop.


















På lördagen fortsatte jag med köket medan P var på jobbet.


På kvällen var vi i Glommen och firade vår granne R som fyllde år! G-H och hennes vänner hade fixat en överaskningsfest för henne som vi blev bjudna till :) Det var väldigt lyckat och vi hade supertrevligt!

På söndagen tog vi det lugnt och gjorde klart det sista...
I lördags hände ju faktisk ytterligare en grej på tomten... Snygg-A var ju där och grävde och fyllde upp tomten runt om huset :) Oj, vilken skillnad det blev!! Visar bilder inom kort :)

2 kommentarer:

  1. Snart dags att flytta in :) Vi åker till usa imorgon, men jag planerar för er flytt i dec (har inte sagt till dagis att jag bara pluggar 50% då, sccchhhh)så jag har ett gäng dagar vigda för er :)Im going to be your slave.....
    / Kusin vitamin

    SvaraRadera
  2. Najs! Ni är så välkomna så:)

    SvaraRadera