måndag 22 november 2010

Gravid v17

Är nu inne i v17 (16 +5). Illamåendet har äntligen börjat att avta något och tröttheten med. Fast nu har jag fått problem med min andra mage så nu är jag uppsvälld och trött för det...

Var hos min magläkare idag och fick reda på att jag inte bara har Ulceös kolit och proktit utan även IBS. Så jag är helt enkelt defekt. Fast, har ju haft det hela tiden så det är ju inte på något vis värre, bara att det är två olika åkommor jag lider av... haha trevligt ämne, tror jag bryter där... ;)

Har fått lite nya cravings, gurka (paprika funkar med) med dipp... och kiwis :) Mums. Aptiten är det inget fel på, äter fortfarande för tre...Vilket syns!

Snart är det dags för det riktiga ultraljudet, den 30e ska vi dit!



Ha en fin kväll!

6 kommentarer:

  1. Lyx att ha så nyttiga cravings!
    Hittade ett par gravidtidningar här hemma. Säg till om du vill ha dem.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Njaa...trycker i mig en del kakor och glass med... :)

    Åh, lånar dem gärna om du inte ska ha dem!

    Hur går det med den lilla, fortfarande feber?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Typiskt dig att inte ta med det enorma kakfatet (till vänster om dippen) med i bild :D

    Vilken söt mage och vilka snygga kläder. Snacka om att vara gravid med stil ;) Hoppas din defekta mage lugnar ned sig snart.

    Många kramar

    EastValley

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag föredrar faktiskt gurkan... :)

    Inflammationen var på tillbakagång nu så den blir nog ok snart. Fick miniform utskrivet för att lindra som jag ska ta sen.

    P undrade om mitt barnkolik aldrig gick över när han såg burken :)

    SvaraRadera
  5. Så fin du är gumman!! Ljuvlig mage, själv ser jag ut som en svullen valross för närvarande, tack och lov är det inte långt kvar nu;) njut av dina nyttiga cravings! Jag hade oxå dille på gurka när jag väntade Tilde;) hihi!! Underbart att läsa att allt är toppen, förutom dumma magen då såklart! Många kramar från Lollo!!

    SvaraRadera
  6. Tack Lollo :) Känner mig väldigt stor och det syntes tidigt, men jag njuter :)

    En jobbakompis retade mig och sa att jag förmodligen behöver en rollator till magen i slutet ;)

    Det tror jag inte att du gör, du är alltid fin! Men jag kan tänka mig att det börjar bli tungt nu när det är så nära...

    Hur känns det nu inför andra gången, nu när du vet vad som komma skall...?

    Massa kram

    SvaraRadera