lördag 22 januari 2011

Långpromenad vid havet


Idag var det sådant fint väder att vi kände oss tvugna att gå ut och gå en runda. Jag fick pressa mig i min skiddress, men det gick :) Det blev en tur ner till vattnet och kika på isen, svanarna och de kinesiska stenarna.











I veckan var vi på mvc och lyssnade på hjärtljuden. Fast hjärtat hörde vi inte så tydligt utan det var mest ett svischande från navelsträngen...
Hjärtljuden låg på 150. Genast började mitt huvud spinna, hur är det de säger? Om det är högt så är det en tjej och om det är lågt så är det en kille... Och det var precis som om min barnmorska kunde läsa vad jag tänkte för hon tittade på mig och sa med en gång att det brukar vara så högt den första gången man mäter :)
Lillen verkade inte tycka om att bli lyssnad på för han gav manicken en rak höger när hon tryckte den mot magen :)
Annars var mina värden bra. Nästa gång börjar de mäta magen med för att se om jag håller mig enligt kurvan... Har gått upp ytterligare 2kg, ni läste rätt... 8 kg är jag uppe i nu(!)... var ska det sluta...

Mina ben har börjat svullna redan med så nu får jag införskaffa fler stödstrumpor som jag får ha dagligen.


Nu ska vi festa loss med lite skagentoast, röd pölse och alkoholfritt öl ;)
Ikväll ska vi ut, är tanken iallafall, få se om soffan lockar mer sen...
Kram

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Härligt att höra hur du växer. Åtta kilo är inget du ska bekymra
    Dig för. Det måste ju finnas en del att ta på så du inte försvinner helt
    När kilona börjar rasa :) väntar fortf på en fortsättning från förra inlägget.
    Vad köpte P mer än vagnen????
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Nja, får se om jag verkligen håller kurvan... enligt nyhetsbrevet skulle jag ju bara gå upp ett kvarts kilo i veckan inte ett halvt (100 % ökning ju!)

    Det är ju min förhoppning att jag skall blir slank när kilona börjar rasa... ;)

    Fortsättning kommer när vi har fixat här lite... Det var inga fler bebisprylar utan mer saker som vi kan bocka av från vår "to-do"-lista :)

    Kram

    SvaraRadera