onsdag 14 december 2011

Allt för att få lite julstämning... :)

Vår fina gran :)
 Det är tio dar till jul!! Tiden springer som vanligt iväg, särskilt eftersom vi brände en vecka på att vara sjuka...typiskt....

Så nu i helgen som var, gick jag all in för att få till lite julstämning :)

I fredags värmde vi på glöggen, krämade på med lite julmusik och slog in Milles julklappar. P höll god min trots att han tyckte att det kändes som om han satt och slog in till sig själv...vilket kanske är fallet, men jag tyckte det var mysigt :) Mille med, han satt i sin stol och övervakade det hela och fick tjuvöppna en av klapparna. Sin allra egna mobil, lyckan var gjord...

...en liten stund iallafall, sen skulle han ner på golvet och hjälpa till. Han var som en katt som leker med sitt garnnystan med presentsnöret haha...


På lördagen kom Ps pappa och hämtade upp mig och Mille för lite granshopping. Till och med P hade blivit imponerad över hur snabbt jag valde ut vår gran  i år :) Brukar alltid vela, åka fram och tillbaka till olika försäljare, men denna gången såg jag den direkt när vi kom, perfekt var den!!


Senare på kvällen kom Ps syskon och min svägerska förbi på lite kvällsmat och pyntade granen ( Jag och AK pyntade, syskonen A låg och slöade i soffan, ingen julkänsla över dom inte). Den blev så fin!


Stackarn är portad från granen...

Mys framför brasan

Glögg och peppisar är ett måste!


Mille med sin mobil

På söndagen jobbade P, men vi fick med oss T och lilla J till Jul på Liseberg. Supermysigt. Allt som saknades var lite snö bara så hade det varit perfekt ( och om våra karlar (killar) hade varit med förstås ;)) Det var ju JulLotta med, allsång med Cyndee Peters(?), riktigt stämningsfullt :)
JulLotta

Renarna på Liseberg
Alla vackra ljus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar