onsdag 28 december 2011

Julen med Mille



God fortsättning önskar Mille!

Vilken härlig Jul det har varit! Vi har myst och frossat i godsaker. Spelat spel och varit på skattjakt. Det har verkligen varit Milles Jul med, all fokus på honom - som det ska vara! Nu har mamsen, pappsen och lillebror åkt hem igen... Tack alla för en mysig Jul! (och för alla paket!!) 


Santa´s little helper


Jul 2011

skattjakt med Geocatching
Efter Julfrukosten hos P´s föräldrar gav vi oss ut på en promenix i det fina vädret och passade på att ha lite skattjakt med Geocatching. (Behöver jag säga att det var jag som hittade "skatten"... ;)) Dagen efter blev det skattjakt i Ästad och då var det mamsen som hittade den! 





Julbadet

Mys med mormor
Som sagt, tack igen alla söta för alla fina klappar Mille fick! Hans rum liknar en leksaksaffär nu... ;)
Jag får flirta med P och se om vi inte kan åka en sväng till Ikea och inhandla lite hyllor så att det blir lite golvyta över att leka på ;)


Lära-gå-vagn

Musikstol

Leksaksaffär?

Mille mixar

Aptåget var jätteskojigt

Sötaste ungen
En sak till, igår sov Mille hela natten... ! Får se hur denna natten blir... Vågar inte ropa hej än....


Vi kör med en variant av 5min(2-3 min)/tassning/sova-utan-gråt-metoden...( har plöjt forumen på metoder och tips) Vi myser på kvällen, tar på pyjamasen, dricker välling och sedan går vi in och lägger honom i spjälsängen. Stryker honom, kramas och säger godnatt till honom och nallen (med en ramsa, klappa Mille, klappa nallen...) sen går vi ut och går in igen efter 2-3 min tills han somnar... och ikväll gick det fort, behövde bara gå in en gång efter nattningen :) ( plus en gång senare när kaffemaskinen brötade igång...räknas inte...)

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig jul! Och många roliga klappar! Vad duktig han är som står så på första bilden. Och så är han så himla söt! Vad härlig med en hel sovnatt! Låter som en bra somnametod, känns som om man får läsa på lite och sen plocka det som känns bra och som man tror kan funka. Vidar har en bra sovperiod nu, sover oftast hela natten men är dock rätt morgonpigg. tråkigt när man är ledig.. men men. Men det är så skönt för på kvällen vill han verkligen gå och sova, han känner att han är trött och säger att han vill ha välling. supersmidigt! God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. ojoj, det är minsann inte bara min tös som börjar bli stor ser jag ;)
    se upp, snart springer han ifrån dig ;)

    roligt att du hittade till bloggen, då har jag iaf en läsare ;) ska försöka bli bättre på att uppdatera, men de har som sagt varit lite mycket sista halvåret :) men har fått upp lite från julen nu iaf :)

    Hoppas allt är bra och att ni får en mysig start på nya året!

    Massa Kramar/
    Julia

    SvaraRadera