onsdag 27 juni 2012

I väntan på sommaren...


Skulle inte sommaren komma nu...? Är det inte det som är grejen med juni, att det ska vara sommar...? Det är ju kris att man ska behöva ha långtröja mitt på blanka dagen i slutet på juni månad...


Men i väntan på sommaren, får man pyssla med annat. I måndags, när det spöregnade, tog vi en tripp till Gekås och Sko-boo(?). Som alla andra...

Lillfisen med sina djävulshorn...

Lillfisen behövde stövlar och nya gympaskor till dagisstarten :) Hade gärna visat dom, men han blev så förtjust att dom är med honom i sängen...(!) (Vågar inte riskera att väcka honom, har börjat försöka vänja honom vid spjälsängen igen..)

För en gångs skull hade jag fått med mig P också. Så jag hade redan siktat in mig på vad vi skulle ha, snabbt in och fixa sakerna, äta, sen ut. Men självklart har de gjort om hela stället så man hittade inte en pryl...!! Barnavdelningen hade hamnat på en helt egen våning och sminkattiraljerna var ju helt utspridda eftersom de flyttade under tiden vi var där med...SUCK...


Vi blev så trötta, så vi pinnade upp till restaurangen, som givetvis hade stängt precis. Vi gick då vidare till Kaffebaren och skulle äta där. (Lilleman äter ju det vi äter nu, så jag har ingen färdig mat med till honom längre om vi ändå ska äta ute.) Då var det ju helt länsat där med... Två halvsunkiga kycklingbaugetter fanns kvar... som självklart innehöll ägg... Panik! Vad ska han äta?? Stackars tjejen bakom disken hörde min förtvivlan och lyckades hitta ett bröd som var kvar och trollade fram en köttbullemacka till lillfisen. Tack gode! 


En liten chokladbolle slank ner i väntan på mackan ;)

Lillfisen vill ju gärna kämpa och äta sakerna hela...

...som han fick kämpa med brödet

Hjälper till med varorna och snicksnackar lite... 

Igår hade vi ju underbart väder, så då tog vi cyklarna bort till lekplatsen vid stranden och hade lite picknick med några vänner, så härligt! Sa till P att det kändes lite som semester ändå. Särskilt när man ser alla campare, man hamnar liksom lite i deras semestermood... :D


Ikväll skulle grabbarna se fotbollen på Harrys, så då passade vi på att cykla bort till lekplatsen vid stranden igen och mötte upp vännerna på skaldjursfrossa - Gode, vad gott det var!!!
Riktigt onsdagslyx!

Havskräftor, räkor, lax och en massa goda tillbehör till

Fisen fick nöja sig med fläskfile

De små diggar till trubaduren

Coola killen
Vad jag älskar min lilla fis, han är så otroligt charmig. Något som är extra kul är när han lämnar små spår efter sig... 


Skulle baka rabarberpaj en dag och hittade strössel i mjölet :)

Bland plommonen hittade jag en massa tomater som någon hade smakat på
 Han är också väldigt duktig på att städa, går gärna runt med moppen eller sätter igång suckie. Hans pappa är ju lite slarvig så honom städar han ofta efter... :)

Hämtar pappas kaffekopp och sätter tillbaka den i lådan på rätt plats...

Så tittar han på en sen och nickar för att visa att så ska det vara hahah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar