onsdag 11 juli 2012

Tosselilla och Universeum

Oj vilka mysiga dagar jag och lilleman har haft!!! Riktig semesterfeeling :D


I söndags tog vi bussen från Malmö till Tomelilla för att möta upp familjen och gå på Tosselilla - Skånes Sommarland :) 








Jag har varit där sedan jag var liten och det är otroligt roligt - De har ALLT! 


- Stora lekparker, Hoppkuddar, Vattenland med en massa vattenrutchkanor och vattenkanoner, Go-kartbanor, Sjörövarskepp och Linbanor över sjön, Trampebåtar, Bumpebåtar, Tivoli med en massa karuseller, Tarzanland och en massa djur att kika på! Något för alla. Det är så att man som vuxen också vill vara ett barn igen!!


Ett tips bara - sov över och ta ett 2-dagarspass! Man hinner inte göra allt man vill på en dag... Så nästa år tänker jag campa med P och M! (P vet bara inte om det än ;))


Och Mille tyckte det var superkul att busa med kusinerna, mormor och morfar och sina mostrar och morbröder (här räknas ingifta med ;))




På vägen hem var dock inte lika mysigt. När vi stiger på tåget hem (som var 20 min försenat) är vagnen där man får ha barnvagnar översvämmad, toaletten var trasig... Som det luktade fy f*n!!! 


Och inte nog med det, då ber de alla som är i den delen av tåget (det var två tåg som var ihopkopplade) att flytta över till den andra delen av tåget eftersom de ska koppla bort det tåget vid nästa hållplats. Eftersom tåget redan var försenat, skulle detta ske under tiden vi åkte(!)... Tåget var från första början knökat med resenärer, många med stora resväskor och packning. Jag tycker det är jobbigt att gå igenom ett tåg i vanliga fall, prova då med en barnvagn!! Och jag var ju inte den enda med barnvagn heller... Jag var helt slut när vi kom fram till FBG kan jag säga. 


P skulle möta upp oss och köra oss hem, trodde jag, men nej, då vill han att vi passar på att bogsera hem SAABen!!! NEJ, sa jag, JO, sa han... så det blev så...suck. Men det gick bra :)


Lagom till vi kom hem, kom bror med familj :) De skulle stanna över 2 nätter hos oss och bege sig vidare upp till GBG sedan på tisdagen.


Jag och Mille var fria, så vi följde med upp till Göteborg och gick med dom på Universeum!





Akvariet var häftigt tyckte Mille

Mille i hajens käftar

Skojiga apor

Austronauttema på Universeum

Jobbis på Universeum







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar