lördag 6 juni 2009

I hear weddingbells... :)

Idag gifter sig våra blivande grannar R & G-H! Hipp hipp hurra!!

Detta ville ju såklart P och jag fira, så vi gjorde ett litet bus igår när vi kom hem från K´s födelsedagsfirande i Halmstad.

Vi var ju inte bjudna till ceremonin, eller festen efter för den delen hhrmm... Utan vi hade fått klara instruktioner att vi ej skulle befinna oss i närheten av händelsen... nåja, d kanske inte förmedlades just så...men vi fattade...!!! NOT Welcome.
Hahahah skoja bara... OK, de sa möjligtvis att de inte ville att några byggjobbare skulle vara hos oss och hamra under ceremonin som kommer att vara i deras trädgård brevid...men som sagt, vi fattade... NOT Welcome! ;)
Iallafall...åter till vårt bus.
Vi tänkte överraska dem med lite champangefrukost så vi satte ihop en liten korg med bubblande Rosé och jordgubbar som vi tänkte skulle stå på deras altan på morgonen (idag) när de vaknade.


















När vi då kom hem från Halmstad var klockan ett på natten så vi tyckte att det var perfekt tid att åka ut till tomten och ställa dit korgen! Ack så fel vi hade! När vi kom ut till tomten och till grannarna var huset upptänt och man såg R och G-H i köket och vardagsrummet...attans. De var i städartagen. Precis vid fönsterna med... vid altanen!! Skit.
Men vi gav oss inte!

Likt två vesslor i natten "on a mission", smög vi utanför deras hus.

Vid detta tillfälle var jag glad att vår tomt är så förbaskat kuperad, för P kunde ta skydd vi en jordhög intill deras tomt och spana medans jag smidigt (hehe javisst...)rörde mig runt huset för att ställa korgen på något lämpligt ställe där de skulle se den på morgonkvisten. Det var nervpirrande..såå nervpirrande... de dök upp i fönsterna hela tiden!!! Oh vilken rush! När jag äntligen lämnat korgen och P hade surrat fast två stycken hjärtballonger (varav en pangade med en enda gång) i det höga gräset utanför, sprang vi fnittrandes därifrån som två barnungar som precis knyckt äpplen (inte för att jag vet hur det känns...hhrmm...men det kändes busigt iallafall ;))!

Jag tror inte de märkte oss, men vi får väl höra det senare antar jag... :)

Fick ett mess imorse iallafall att de njöt av sin frukost :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar