söndag 10 oktober 2010

Förra helgen firade jag och P 7 år ihop... Tiden går snabbt när man har roligt ;)

Förra helgen jobbade P, så vi bestämde oss för att fira lite denna helgen istället. Så i fredags stack vi till Borås och tog en hotellnatt där. Det var jättemysigt! Bara komma bort någonstans...

På kvällen var vi ute och åt och hade mysigt och dagen efter tog vi lite sovmorgon och långfrukost. Efter det shoppade vi lite. Vi hittade inte så mycket, men en del grejer, bland annat den fina Ittala-lyktan som nu pryder vår altan :)


(P har retat mig för att jag använder gravljus, men nu har vi iallafall en fin lykta runt om gravljuset :) De
brinner ju bäst...)

På lördagskvällen var vi hembjudna på middag hos familjen L-B. Riktigt lyxigt! God mat, trerätters, och gott sällskap.

Och idag har dagens svischat förbi snabbt med... P är och spelar golf och jag letar inspiration på en massa bloggar :)

Nu har jag precis haft besök av en jobbakompis. Hon hade med sig hemgjord äppelmust och farmors småkakor som hennes syskonbarn stod och sålde på en basar. Jättegod!

Annars har det inte hänt så mycket...

Jo, vi har ju fått allt undermaterial och plattorna till stenläggningen. Så nu är det bara att sätta igång... :) Usch jag känner mig jättetaskig. Detta faller lite på P´s lott att greja med stenläggningen. Just nu orkar jag ingenting. Är helt slut när jag kommer hem från jobbet... Men jag ska försöka hjälpa till så gott det går... typ peka ;)


Det är denna trista gång som vi vill få till på något bra sätt. Jag har lite ideér, men jag har bestämt mig för att ta hjälp av en riktig trädgårdsplanerare. Känns tryggast så... :)


Ha en fin söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar