onsdag 15 juni 2011

Städning pågår...

I alla förhållanden finns det alltid något man stör sig på hos sin partner. P stör sig på mina vattenglas som står överallt (här vill jag inflika att jag tar med mig mitt vattenglas vart jag går, så står det ett vattenglas någonstans så finns jag i närheten ;) ...)

Idag är jag däremot beredd att hålla med honom, jäklar vattenglas! Efter amningen i morse såg jag fram emot att slumra en liten stund till, men när jag vände mig om och la Mille på Ps bröst för lite gos råkade jag självklart stöta till mitt vattenglas som alltid måste finnas inom räckhåll när jag ammar (blir sjukt törstig)... Pang! sa det och det låg skärvor och vatten över hela golvet...suck. Så det var bara till att ta fram sopkvasten, dammsugaren och moppen och harva på... Och när jag ändå kommit upp, vaknat till och donat, passade jag på att dammsuga och moppa hela nedervåningen medan mina grabbar tog igen sig (...). Kan säga att det behövdes, fy vilka lortgrisar vi är!

Så det finns nog en mening med att jag ställer mina vattenglas överallt, lite som den taskiga rullen med Mel Gibson, Omen. Hade jag inte vält ut glaset hade jag ju inte fått njuta av min frukost med renstädade golv... ;)

Snart ska vi bege oss till BVC och se om lill(?)killen växt något!

Kraaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar