söndag 13 september 2009

Helgens nöje :)

Hej!
Igår gick som sagt färden till IKEA för att införskaffa de sista garderobstommarna, modell större, till vår klädkammare. P som blivit en rutinerad IKEA-kund visade hur det skulle gå till. Vårt besök varade i 5 minuter(!!!) (Om man bortser från korvstoppet innan vi gick in*mycket viktig del**) Jag skojar inte... han tog min hand, gick raka vägen ner till lagret, lassade på stommarna och gick raka vägen mot kassorna...Men men...jag stod som ett frågetecken...-menar du att vi inte ska gå runt hela varvet och kika, klämma lite på möblerna och vela fram och tillbaka..??? Nej, P var betämd och lät mig knappt snegla åt något annat håll...jag kände mig snuvad på mitt IKEA-besök...minst sagt. Fast det var nog bra, mina besök brukar dra ut på tiden och då hade vi ju inte hunnit skruva ihop dem under dagen... :)



På vägen hem mot Huset ringde han också in förstärkning då vårt ihopskruvande dagen innan var allt annat än lyckat...my bad...fick också köpa en tvinger på vägen hem, då stommen vi satte ihop behövde limmas och tvingas ihop lite...som sagt, my bad...


Förstärkningen kom, Ps bror, S och hans tjej A-K...och de hade med sig kaffe...vilka pärlor!!!


P försöker klura ut hur han skall få ihop allt...:)

















Här hjälps jag och A-K åt att få ihop garderoben. (fast egentligen kanske det inte kallas att hjälpas åt när hon fick göra allt grovjobb)...hon är bäst!!!
Vad tycker ni om min tjusiga rumpa? Var tydligen inte så rent på golvet som jag trodde...

Ta ta...***











































I köket över spisen och vasken kommer vi att klä in väggen med liggande plank/ panel och ha en glasskiva istället för kakel. Så nu håller vi på att mäta och räkna ut hur mycket och hur långa de skall vara. Liknande denna stämningsbilden från Ballingslöv hade vi tänkt oss, aningen bredare plank bara...



Bilder från ett färdiggipsat hus :)


















































































1 kommentar:

  1. Jättefin trappa och härlig köksbild. Det kommer att bli underbart. Känns det bra att kunna se utpå er vackra utsikt? Vad schysst av Ps bror och flickvän att hjälpa till. Tycker att det är så synd att vi inte bor närmre så att vi oxå kunde ha hjälpt till (.....konstpaus med tryckande tystnad...) anyway, det blir som sagt supernice. P, lite snålt att inte låta syrran gå varvet runt iaf :D Fast jag måste erkänna att jag förstår, ala vet ju att man inte kan ta med ett barn till en godisaffär och bara "titta"
    Ha det nice!!

    Kram S m Familj

    SvaraRadera