söndag 20 september 2009

Vilken helg...

Good god, vilken helg det har varit...

I fredags när jag kom hem från Marstrand, åkte jag och P och inhandlade slätspont till väggen i köket. Sen somnade jag som en lite gris :) Dagen efter, på lördagen, åkte jag och köpte kvistlack, grundfärg och lack till panelen. Vädret var kanon! Kunde inte bli bättre...** När jag hade kvistlackat(2gr, expediten sa att jag skulle göra detta 1 gång, men på burken stod det 2, så jag tog det säkra före det osäkra...) och sedan skulle till att grundmåla, räckte inte färgen till alla brädor...6st kvar...Sh*t med...tog bilnycklarna, körde in till staden för att köpa mer, stängt överallt...attans...och det skulle vara stängt på söndagen med. Men Beckers i Kungsbacka skulle ha öppet, gött*

Åkte tillbaka och lackade de jag hade grundmålat. Fick stressa tillbaka då jag skulle ut och äta med min vännina, T, och sedan bio. Men jag hann med andan i halsen...vi hade supermysigt!












Dagen efter skulle jag upp till Kungsbacka och handla färgen, visste inte riktigt var det låg och skulle kolla upp detta, då låg Internet nere...arghh* Tillslut fick jag igång det och hittade adressen. Iväg, köpte färgen och körde hem igen, svängde inom Harald Nyborg på hemvägen och köpte en handsticksåg. Då var klockan lunch, så jag svängde hemom och gjorde lunch, sen körde jag ut till huset...väl där inser jag att nyckeln till huset ligger hemma, så det är bara att vända om hem igen... Sen när jag har grundmålat den resterande panelen och lackat klart, börjar det regna...Panelen bli helt fläckig och jag springer som en yr höna in med panelen i huset...men det var ju självklart försent...

5 min senare dyker Ps mamma upp med kaffe, vilken ängel! Precis vad jag behövde, var aningen trött på allt...

Sedan var det dags att spika upp panelen...fick ringa pappsen och konferera lite hur det skulle gå till :) Sen satte jag fart, det gick sådär till en början, men tillslut gick det bra! Sedan kom Ps pappa och ville hjälpa till, precis lagom till att jag skulle såga ut för elluttagen, kanon! Det fixade han galant! Sedan satte vi upp lite till panel, men vid halvväggen där panelen ligger kloss-an gick det inte att fästa panelen. Vilket gör att den buktar ut, så vi bestämde oss för att ge upp för dagen. Jag får ringa Bygg-P och höra vad han säger, om det går att fästa dem med en list sedan, eller om vi får riva upp allt igen...





















Min rygg tar kål på mig efter att ha stått dubbelvikt hela helgen, men det gör ingenting...för det blir så fiiint :) Sen kan man ju hoppas att P tycker att jag har varit så duktig att man får sig en massage när han kommer hem...*hint*hint*

1 kommentar:

  1. Massage är fixad nu, blev riktigt imponerad av dina snickar kunskaper eller va de pappa som du charmade?

    SvaraRadera