fredag 11 september 2009

Veckans motgångar...

...och höjdpunkter...roligare att börja med dem... :) Huset är färdiggipsat!! (Nästan...inte under trappan) Bilder kommer imorgon :)

Nu till motgångarna. P var och skulle hämta garderoberna och skjutdörrarna till vårt sovrum igår på IKEA. Men då uppstod ett litet problem. Vi har använt IKEAs planeringsverktyg när vi har planerat sovrummet och förvaringen och nu när P skulle köpa stommarna, fanns inte de smala som skulle vara i gåingarderoben...för de hade utgått...i februari(!!!) Men fanns fortfarande med i planeringsverktyget...aarrrg* Så vi blev lite smått arga, vad ska vi ha nu? Men så sa byggledarn,P, som vi hade möte med att vi skulle prova med de bredare -och det funkade! Visst ja får inte bli mycket bredare om ja skall komma åt garderoberna, men det blir ju å andra sidan en sporre att inte tjocka till mig...så det blir ju en win win situation*** ;)

Nästa motgång, trappan. Har sparat ett utklipp på en jättefin trappa som vi ville ha i huset och skulle ha tills snickarna berättade att det inte blev bra...motvilligt(efter många rundor) höll jag med...attans.

Byggledaren P, kom med ett förslag där vi skulle ha en stängd trappa med utanpåliggande vagnstycken, kruxet var bara att de redan hade gjort hålet för trappan så att det skulle passa förra lösningen på trappan, vilket innebär att den nya trappan får blir smalare för att få plats med ett räcke. Och då blev problemet att vi tyckte att trappöppningen redan var smal som den är...men vi håller tummarna (och några tår) att det blir bra ändå... snygg tror jag den blir, men aningen smal...men som sagt, jag måste ju ändå hålla mig i trim för att komma in i garderoben, så då kommer jag nog upp för trappan med :)

Bilder kommer imorrn :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Det är bra att du håller dig optimistisk syrran ;) Tänk bara på att informera era besökare om att hålla sig i trim så att inte ngn (typ jag) fastnar i trappan och liksom lägger skugga öevr hela inredningen, ha ha. Skojar bara. Allt kommer att bli otroligt snyggt och bra i slutändan. Du och P ska vara jättenöjda. Hälsa så gott. Här hälsar alla!

    Kram S

    SvaraRadera
  2. Hej på er.Det blir så fint, men glömm ej och leva. Det blir väl snart invigningsfest kan jag tro. Hälsa Pontus och si till han att vi tycker att ni har gort ett bra jobb. Kram Olle och Gudrun

    SvaraRadera