tisdag 21 april 2009

Deklaration, semester o blommor...


Aaaargh... deklarationsh***e... Har suttit och roat mig med att lusläsa skatteverkets hemsida angående deklarationshjälp för samfällighetsföreningar...det är lika skoj som det låter...trust me ;) Jag ringde dessa för ca en månad sedan för att få hjälp, varpå jag fick svaret att de skulle återkomma då "det är lite krångligt"...
En vecka senare ringer en trevlig herre mig (när jag sitter i bilen, perfect timing...not) och förklarar hur jag ska gå vidare... Detta gjorde mig inte mkt klokare då och där. Nu när jag har lusläst, fattar jag det som att jag inte behöver fylla i något eftersom vi inte gör någon vinst i föreningen och att jag bara behöver skriva under och skicka in... bäst att jag ringer och dubbelkollar imorrn... ;)


Har inte bara kollat sånt roligt... emellanåt har jag kikat runt på någon sista-minuten-resa till den 30e. Min födelsedag närmar sig och den hade P och jag tänkt spendera på varmare breddgrader... lapa sol, bada och dricka vin :) Vi har dock inte kommit på vart vi ska åka än... Vi funderar på Kroatien, Grekland eller kanske Sicilien... vi får se...
Det börjar bli dax att boka...fast det brukar inte bli förrän nån dag innan...livin´on the edge ;) hahaha jag har tagit semester från jobbet iallafall...i värsta fallet sa P att det får bli en tur med 653an (bussen till Falkenberg) :)


Något annat jag inte har kunnat undgå nu är all trädgårdsreklam... blomsterlandet, BoGrönt osv... Det rycker i fingrarna och jag blir mer och mer övertygad om att jag kommer att vara grym i trädgården!


Något vi (jag, i smyg) kommer att satsa på är Magnolia, de är superfina! Kala grenar med fina vita och rosatonade blommor...Must have! Har planerat ytterligare en grej... men det tar vi någon annan gång :)


Kram



2 kommentarer:

  1. Kusinvitamin, åk till egyptern, billigt och lyxigt! Jag letar med resor, men bara för att komma härifrån.

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt för er att komma iväg lite=)...e aldrig fel...det e du värd darling ;) puss

    SvaraRadera