lördag 4 april 2009

Härliga Vår!!!


Vilken dag! Vaknade av att solen strålade och fåglarna kvittrade... Ok, det var inte helt sant, vaknade av att P klampade in kl 06.00 imorse, hemkommen från sitt nattpass på jobbet. Han tassar inte direkt på tå när han kommer, min lilla elefant...Ute var det dimmigt och trist så jag och P somnade gott in igen. Däremot när jag väl steg upp vid halv nio (är det helg så är det) var det kanonfint väder! Jag satt och njöt länge över frukosten.
Men, när det är så fint väder vill man inte vara instängd i en liten lägenhet utan balkong, man vill ut...! Så jag åkte och mötte upp P´s mamma och syster på Växtriket och shoppade loss på lite påskliljor :) Jag hittade även den fina kryddlådan eller vad man ska kalla den...Den gjorde sig riktigt bra i vårt burspråk :)

När vi hade plockat till oss våra blommor och växter åkte vi hem till P´s föräldrar och åt pannkakor i uterummet. Efteråt lade vi oss och solade på altanen, om än med täcken på...det var ljuvligt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar