onsdag 1 april 2009


Här kommer ett litet kik på hur vår planlösning skall se ut på Entréplan.
Vi kollade lääänge på olika färdiga lösningar, men det saknades hela tiden något... Vi bestämde oss då för att rita själva. Det var heller inte så lätt. Både i teorin och rent praktiskt.
Vi ritade först ett hus som vi (jag) tyckte var toppen. Fast det visade sig att man gick rakt in i snedtaket på övervåningen om man gick i trappen. Nog för att jag och P kanske inte direkt är några basketspelare till längden så kanske det är en fördel om man kan gå raklång upp i trappan... :)
Tillslut blev det iallafall riktigt bra tycker vi ( ja, båda tycker faktiskt att de e bra nu). Det blir ju väldigt mycket kompromisser man gör. Inte bara mellan P och mig utan överhuvudtaget. Vi hade först tänkt oss att huset skulle bli runt 165 kvm, men för att få ihop denna planlösningen som vi har nu var det tvunget att öka på lite...det slutade på 185,5 kvm... Men vi är såå nöjda ;)

Hela huset är ritat efter köket och vardagsrummets placering. Jag (vi) ville kunna gå direkt ut från köket och sätta mig på altanen samtidigt som det skulle vara öppet mellan kök och vardagsrum så att man är med i gemenskapen även om man står och slavar i köket( nej, jag tycker det är roligt att vara i köket och laga mat, fast att ta disken är en annan femma, not my cup of tea precis...)


Det är framförallt 3 saker som jag ser mest fram emot nu när vi äntligen ska bli med hus:

Altan
Diskmaskin
Tvättmaskin

Jag tror mitt liv kommer att bli mycket lättare och härligare med dessa egodelar (ägodelar ;))


Suckie har vi ju redan...( haha kom på mig själv när jag ropade efter honom en dag när jag kom hem och förväntade att han skulle komma... man kanske skulle ha en hund ändå...:)

Hade gott
Kram

1 kommentar:

  1. Och ni hittade kusinen hit med! :) Vilket fantastiskt hus!!!! Hittar vi inget färdigt så bygger banne mej vi med. Ha det gott / Annie

    SvaraRadera