söndag 19 december 2010

Barnvagn och skötväska

Igår gick färden till Babyproffsen på Backaplan för vagnspaning.

Jag tror att vi har enats om en vagn nu :) Jag var ju lite inne på Teutonias vagn medan P var såld på Emmaljunga Ozone. Efter provkörning och byten av chassin osv har vi kommit fram till att det blir en Emmaljunga Ozone!

Den var smidig att köra, lätt att fälla ihop och bära, vägde minst. Handtaget var justerbart och vinkelbart. Man kunde också byta håll på både ligg- och sittdelen, vilket är en fördel. Den är också Svensk, vilket känns bra!

Vi hann också kika på en bilbarnsstol, Britax, som gick att koppla på barnvagnen, vilket kan vara smidigt om man skall göra ett kort ärende och barnet har somnat i bilen. Då är det bara att klicka ur och sätta på den på chassit...

Fingrarna kliade ordentligt när vi var där och jag ville ju egentligen beställa allt på stående fot för att få hem det så snart som möjligt. Men hon i affären avrådde oss från det eftersom Emmaljunga bara har 6 månaders garanti (vilket känns lite suspekt).

Men en grej fick vi med oss hem iallafall, en superpraktiskt (förhoppningsvis) skötväska! Blev salig när jag fick se alla facken i den! Vad man ska ha i dem vet jag inte, men jag tror att de kommer att fyllas med massa nödvändiga saker ;)

Massa fack för nödvändiga prylar


Kylfack för nappflaskan (ett måste! ;) ) samt lättåtkomligt mobilfack

Portabelt skötbord med fack för salvor och tvättlappar


Ídag måste vi verkligen städa, ser ut som sju svåra år här hemma... Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar