onsdag 4 januari 2012

Hur kan han inte vara trött...!?

Ytterligare en natt utan sömn... Suck. Såhär har det hållit på en vecka nu. Han somnar som han ska vid åtta, men vaknar igen runt ett-två och håller sig vaken sen!

En oförskämt pigg liten busunge



























Igår kom jag inte i säng förrän runt halv ett själv, kom inte till ro... Och mycket riktigt, tjugo över ett vaknar han, min lille solstråle :)

Efter några omnattningsförsök ( som höll i sig i en timma) gav jag upp och han fick sova i vår säng.

Men sova var inte vad han ville. Nej, han bökade och klättrade, drog P i näsan och pussade på mig ( läs slukade hela näsan så jag inte kunde andas...). Efter en fyrtio minuter var jag så trött att jag var tvungen att lägga tillbaka honom i spjälsängen, var ju rädd för att han skulle ramla ur sängen...

Trodde att det skulle bli illvrål och en fight. Men inte. Han fortsatte att leka :) Ok, skönt då kan jag slumra lite. Så blir det helt tyst. Sen kommer napparna flygandes och han är i full sjå med att försöka få över sin mjukisvoffse som är nästan lika stor som honom själv :) Hahah det går ju inte att inte skratta! Den lille beräknande ungen!

Tillslut var ju leken inte rolig längre och det var dags för nya nattningsförsök. Vid fyra, halv fem somnade han nog. Sen vid sex var det ju dags för morgonmatningen och efter det lek och bök i sängen(!)

Vid åtta klev vi upp och gick till lekrummet.

Nu är frukosten avklarad och jag har äntligen fått honom att somna...

Håll tummarna att han sover en stund nu!

Soft ätstil
Gott med smörgås

2 kommentarer:

  1. Hej kära kusin!
    Jobbigt att du inte får sova =( (vet allt för väl hur det är....)

    Du kanske skulle fundera på att beröva honom sista sovstunden på dagen om han fortfarande sover flera gånger? Det kan ju även vara så att de räcker med en längre stund mitt på dagen :) dock finns ju risken att humöret sviktar lite där nån timme innan läggdax innan den lille har vant sig ;)

    Kram från Julia

    SvaraRadera