söndag 1 januari 2012

Nyår 2011

Gott nytt år till alla mina nära och kära och självklart alla andra som hittar hit med ;)



P s föräldrar gifte sig på Nyårsafton för 30 år sedan och firade Pärlbröllop i år :) Så vi var där på lunch för att fira att de har hållit ut så länge... ;) God lax bjöds det på! Vi hade med oss tulpaner som vi hade pepprat med pärlor dagen till ära :)



På kvällen blev det Nyårsfirande hemma hos T, J och lilla J, med det vanliga gänget. 


I år körde vi knytis och P och jag hade äran att fixa förrätten. Det blev två sorters bruschetta. Den ena var en klassisk med tomat, basilika, rödlök och mozzarella. Den andra var ett nytt recept jag hittade, Kräftor och avokadosalsa! Supergott!


Antal portioner: 4
Ingredienser
16 kräftstjärtar
4 skivor vitt lantbröd
Salsa:
80 g avokado, 80 g mango, 1/2 lime, 1/2 rödlök, färsk körvel, 1/2 msk olivoljasalt och malen svartpeppar
Dressing:
1 tsk vinäger, 2 tsk olivolja, 1 tsk chilisås


Hela receptet finns på recept.nu


Innan jag öste på med salt i hacket, tog jag undan lite till Mille som han kunde kalasa på - Han älskade det! (eller, han åt det utan att grimasera iallafall...) ;)

1 kommentar:

  1. Vi tackar för senast och önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År. Extra många kramar till lille Mille från oss/ Mormor,Morfar och Morbror M.

    SvaraRadera