tisdag 21 februari 2012

Mille 9 månader!


Igår fyllde vår lilla fis 9 månader! Nu har vi haft honom lika länge som vi längtade efter honom när han låg i magen... Tiden bara springer iväg...


När fisen låg i magen

Jag skulle egentligen skrivit detta inlägget igår, men jag fastnade framför datorn, bläddrandes bland alla bilder! Shit, vilken resa. Som vi längtade och planerade. Följde Milles framväxt vecka för vecka. Denna lilla plutt var verkligen efterlängtad... Som vi hade väntat!


2 dagar innan Mille kom, denna natten gick vattnet

På bilden ovan hade vi gått 7 dagar över beräknat datum och väntan kändes evighetslång. På natten gick vattnet :) Sedan följde 36h värkarbete...






Men åh vad det var värt det! Vilken lycka! 


Medan vi väntade följde vi alla förlossningsprogram. En unge i minuten, Livet på BB och allt vad de hette. Och varje gång satt jag som klistrad och storbölade när de äntligen fick sin bebis. 


Var bombsäker på att fördämningarna skulle rämna även när jag själv var där och fick min bebis på magen, men det gjorde det inte. Jag drog bara en lång pust och kände lycka!! Haha, kan ha med att göra att jag var helt slut... Men jag kan ju gråta över att jag är så förbannat trött med, men nej, jag kände mig bara lugn. Det var så självklart allting... :)

Lycka

Vår lilla sötnos

Pappa P myser med vår Mille
Jag som tyckte att han var stor när han kom, 51 cm och vägde 4090, nu när jag kikar på bilderna så var han ju bara en liten plutt!


Tänk att vår lilla kille har blivit så stor, snart året gammal! Varje dag händer det något nytt och det är så kul att bara vara och höra honom prata, utforska och leka.


Det är mycket ord som Ma ma, Ba ba, döe döe, Brrrr brrr och en hel del glädjetjut :)

Går längs möblerna
Han tar sig fram överallt nu. Går längs möblerna och använder stolar och pallar som rullatorer. Och det gäller att ha dörrarna stängda. Så fort toalettdörren, kylskåpet eller någon låda är öppen ska han fram och greja. Han är duktig på att stoppa in saker lite överallt. Baslådan är poppis, där har vi hittat nappar, klossar, nycklar, allt ska in där :)

Mata giraffen

Borsta borsta tänderna... en liten gadd har kommit iallafall

Att spegla sig är en favorit

Allt fungerar som rullatorer

En annan rullator

Förser sig själv när han är hungrig... nästan ;)

Hjälper till med disken
Han har blivit så stor med en gång. Det är så mycket han kan!! Det är verkligen häftigt att vara förälder. Är stolt som en tupp över vår lilla fis.


Han är den finaste!



3 kommentarer:

  1. Åh vad fin han är eran lille plutt!!Visst är det en häftig resa att få vara med om en ny liten människas start på livet! Det bästa är att det så mycket kvar på resan och så mycket att uppleva tillsammans!
    Grattispussar på 9 månaders dagen Mille!

    SvaraRadera
  2. Han tackar och bugar :)

    Ja, det är verkligen häftigt. När han upptäcker nya saker eller när han härmar en... haha det är ju så underbart, jag blir nog gladare än vad han blir ;)

    Samtidigt är det ju lite skrämmande... Jag och P är ju högst ansvariga för hans utveckling och värderingar. Man vill ju liksom inte sabba honom på något sätt... :)

    SvaraRadera
  3. Vad det händer saker hela tiden :-) tack för att vi får ta del av hans äventyr. Ha det bra alla tre och krama om Mille lite extra från oss.

    Mormor, Morfar och Morbror M

    SvaraRadera