fredag 17 februari 2012

Mötesdags!



Igår hade vi möte här hemma med samfällighetsföreningen. 
Kände när jag förberedde inför mötet, hur mycket jag saknar just möten, tro det eller ej :) Nu kanske inte detta mötet är speciellt avancerat, det är inte ens ett speciellt roligt ämne, vatten och avlopp... Men just det här att ha möten, diskutera och ta beslut, saknar jag enormt mycket!
Sen är det trevligt att ha grannarna här på lite fika också :) Dricka kaffe och höra lite hur de har det.


Grannens dotter A var med och underhöll Mille. De lekte jättebra under hela mötet. Hon tog och körde runt Mille i Lära-gå-vagnen hela kvällen och visade nya leksaker -Toppen! 


Var lite orolig hur det skulle gå eftersom P var och jobbade och jag skulle föra protokoll över mötet. Mille var mig i hasorna hela tiden innan när jag skulle ladda kaffebryggaren och duka fram fika, men det gick bra!
I annat fall kan han strunta i mig och leka på, men det är som om han känner på sig att man inte riktigt har tid, då ska han sitta i famnen på en...



Under mötet skulle vi skriva på ett nytt föreningsavtal om underhållet av vår gemensamhetsanläggning. Bland annat var en av punkterna att man inte fick slänga sanitetsartiklar i toalettstolen så att det fastnar i anläggningen. 

Haha jag skulle visat avtalet för busefisen med. För när jag höll på att lägga ut avtalen på borden, var han snabb som attan in på toaletten och slängde i sin napp där... Unge! Nu måste vi ha dörren stängd in dit med... Mycket grejer som får plockas undan nu... :)




Idag har vi varit på sångstund på Komedianten. Efteråt tog vi med oss Milles kompis L, med storasyster E och mamma S hem på lunch och lite fika på altanen. E hittade mina gamla ponnysar på Milles rum och tyckte att de med skulle få lite fika :) Så söt!



Ikväll är det final i På Spåret - Go Haags!!
Trevlig helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar