onsdag 25 april 2012

Skåpet...


I måndags var det fix mest hela dagen. Ville sätta igång med mitt spontana projekt med en gång, men eftersom slipning var nummer ett på listan och det duggregnade, så fick jag vänta med det och åka en sväng till Gekås istället (synd...)


Sen lagom till att jag kom hem, kom solen. Så då var det bara att sätta igång! Mille och P busade i trädgården under tiden :) 


Efter slipningen (ruggar mest bara upp ytan så att färgen fäster) gick jag över skåpet med en fuktig trasa för att få bort slipdammet. Sen kör jag med dammsugaren, för att få bort allt.


Har ju förträngt lite vilket slit jag hade med det förra skåpet... Har hunnit grundmåla det 2ggr hittills, bara hundraelva lager kvar ;) Det skall ju torka i 10h med mellan målningarna, så det går ju inte snabbt dethära med att fixa och måla om gamla möbler...


Men det blir fint. P börjar mjukna nu och Mille älskar det! Är inne i det hela tiden och leker :)


Skåpshäng...

Han är förövrigt väldigt förtjust i att krypa in och upp på saker. Han har hittat en alternativ Tvfåtölj nu. Han öppnar lådan i Tvbänken och sätter sig där och kollar på TV haha
Alternativ Tvfåtölj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar