lördag 14 april 2012

Trädgårdshäng :)

Thanks för rutchkanan!


Idag har det äntligen kommit lite vårväder! Så Mille och jag hängt mest hela dagen ute i trädgården. Vi har åkt rutchkana (som snälla kusinerna skickade med moster upp), gått på upptäcks-färd och undersökt hela trädgården :)

Leker bland "bergen"

Min morfar har världens mysigaste trädgård. Den är gigantisk och har allt. Fruktträd, bärbuskar,  stor slänt som man kan rulla ner för, olika rum och berg(!). Älskade att leka och klättra där. 

Det är lite så jag känner för vår trädgård. Jag vill inte ha en platt, fin och prydlig trädgård(bara). Jag vill att den ska vara lummig och bjuda in till lek och stoj. Det var lite det vi (jag) hade i åtanke när vi ville ha de stora stenarna. Jag kan ju inte direkt plantera ett berg, men detta var det närmaste vi kunde komma :) ¨

Än sålänge tror jag inte att det är något barn som varit på besök som inte hoppat bland stenarna och det tycker jag är lite mysigt :)

Har grävt upp ytterligare några bumlingar och asat upp. My god, de vägde inte lite... Så jag har fått min träning idag kan jag ju säga!
Leker med stenarna

Mycket skoj att kika på

Myser i vagnen...

...visar tänderna

...och äter lite mellanmål

Under han två härliga ( får man säga så...) middagslurar passade jag på att plantera ut påskliljorna till nästa år. Tror att de kommer att göra sig fint mot stengärdsgården. Om de tar sig, vill säga...


Planterade också lite tusenskönor som Mille och jag var och handlade igår. Vi var på Blomsterlandet en sväng och letade efter lite inspiration. Som vanligt måste jag åka ett par rundor, eftersom jag inte kan bestämma mig eller komma ihåg vad jag ska ha...( jag körde på tusenskönor förra året och de överlevde(!) och tog sig igen, så de var ett givet val ;))


Sen röjde jag bland pilträden och tog bort det som var dött och satte lite nya sticklingar.


Sen har jag ett annat litet projekt som står och gottar sig i kylen...



Mer om det en annan dag... ;)


Såhär ser det ut när lilleman hjälper till med disken... jag plockar in och han river ur... (jepp, han står själv nu :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar