onsdag 16 februari 2011

11kg...

...har jag gått upp nu!!

Höll på att få en chock hos barnmorskan idag... det var inte vad min ikeavåg hemma sa, där hade jag "bara" gått upp 9... ;)


Fick ett nytt nyhetsbrev från Babycenter idag eftersom vi gick in i v 29. Där stod det bland annat att

Nu ligger slutspurten framför dig. Den tredje och sista trimestern börjar kring vecka 29 och pågår till vecka 40 (och ibland längre). De flesta kvinnor ökar i vikt med ungefär 5 kg denna period.

Vilket innebär att jag då kommer att ha gått upp minst(!) 16 kg under denna graviditet... det är 32% av min kroppsvikt...det känns mycket extra att bära, minst sagt.

För övrigt så såg allt bra ut hos bm. Min mage låg över kurvan (suprise suprise...)
Hjärtslagen låg på 142, fast när den lille rörde sig så gick de upp till 154.

Nu väntar vi på inbjudan till föräldragruppen som skulle komma på lådan denna veckan, ska bli skoj :)

Natti natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar