måndag 28 februari 2011

Babyskydd


Igår var en kanonhärlig söndag! Jag var uppe med tuppen (nästan) trots att vi var på 30 års kalas kvällen innan och inte kom hem förrän 3 snåret (!). DÅ var jag inte lycklig kan jag säga, klöktes fler gånger på vägen hem och hade så ont i ryggen att jag ville gråta ( vilket jag gjorde om sanningen skall fram ;) ) Men det var en supertrevlig fest :) Men tillslut var jag bara tvungen att åka hem och slänga av kläderna och sträcka ut mig...

Tillbaka till gårdagen, jag var uppe med tuppen (nästan) för jag skulle upp till Gbg och träffa skåne-L , Å och hennes lilla L på Soho för en fika. Det var jättemysigt att träffa dem igen! Efter fikan blev det lite shopping med ;)

Vi har kunnat bocka av ytterligare en grej till bebisen med, ett babyskydd ( eller en bilbarnstol... blir smått förvirrad när det kallas babyskydd...).

Jag och P var och kikade på en Britax bilbarnsstol på Babyproffsen samtidigt som vi kikade ut vagnen. Men vi avvaktade lite med att köpa den. Vilket var tur, för igår la min jobbakompis, E, ut en förfrågan på FB om någon var intresserad att köpa deras Britax bilbarnstol som de köpte till sin dotter i höstas... :) Så på hemvägen svängde jag inom dem och hämtade upp den :) Det var precis en sådan vi hade kikat på innan. Den är väldigt smidig och har en adapter man sätter i bilen som man bara klickar i och ur. Sedan kan man köpa en likadan adapter till vagnen så man kan använda den till chassit med. Smidigt va!?

I mitt senaste veckobrev stod det att den lille krabaten var 39 cm och vägde 1 kg nu. Det stod också att det var viktigt att få i sig mycket kalcium, c-vitamin och proteiner nu. Så på kvällen firade vi vårt inköp med varsin bananmilkshake, jag tog två...( har ingen karaktär, mådde jätteilla efteråt...) Men det var gott ;)

2 kommentarer:

  1. Så fin du är Jessica!! =) Jisses vad tiden går.. bara 10 veckor kvar.. Ha det bäst!! Många kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie! Tack, vad söt du är :)

    Ja, den bara rusar iväg...För dig med, var inne på din blogg och kikade, det hänt en hel del sen vi pratades vid sist! Vi får ta en fika snart så jag kommer ikapp lite ;)

    Massa kramar

    SvaraRadera