söndag 13 februari 2011

Weekend i Sälen

Nu är vi hemma igen efter en härlig weekend i Sälen! Vi har haft det kanon och vädret har varit fantastiskt, kallt som bara den men strålande solsken :)

Medan de andra har roat sig i backen har jag varit ute och gått, varit på spa och lyssnat på ljudbok och bara tagit det lugnt... Så härligt det har varit!

P skadade knät så han kunde inte åka i backen andra dagen där uppe, så då fick han med mig att åka längdskidor istället. Det var jättekul att testa, men efter 2,5 km var jag nöjd och satte mig vid brasan på SkiLodge med en kopp te istället. P är lite hurtigare så han körde ytterligare 1 mil i spåret innan han kom in och käkade lunch med oss andra.

De har öppnat ett äventyrsland uppe i Sälen, precis bredvid SkiLodge, så när man inte orkar åka skidor mer kan man vara i äventyrsbadet eller spa:t på Experium. Jag fick hålla mig till spa-avdelningen även om vattenrutchkanorna lockade ;)

Jag har varit superduktig och använt stödstrumor dagligen, men nu på hemvägen missade jag självklart att sätta på dem. Så efter 58 mil satt stövlarna aningen tajt...



Nu väntar vi på att Solsidan skall börja, sedan är det sängen som gäller för att ladda inför en ny jobbarvecka! Natti natt

4 kommentarer:

  1. Ser härligt ut:) förstår att ni haft det skönt. Inte utan att man är lite avis.

    Kram
    M&P

    SvaraRadera
  2. Gud vad härligt. Tar gärna rubbet... utom bilresan på 58(!) mil... och de svullna benen :D
    Hoppas det känns bättre imorgon! Hälsa P.

    Kramar syster

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni var på SkiLodge & Experium. Vi var där förra helgen med jobbet. Visst var spaet helt underbart!?!?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ja, det var verkligen härligt, lugnt och skönt!

    Gunn: Ja, jag såg det på Facebook ;)Ni verkade ha det kalas däruppe! Ja, spaet var kanon, fast jag tycker nog att Asia är snäppet bättre, man har blivit lite bortskämd med ett bra spa hemma... :)Det var jättemysigt däruppe, men Afterskin blir inte riktigt detsamma när man inte varit i backen hela dagen och bara får beställa in alkoholfria drinkar... ;)

    SvaraRadera