onsdag 21 mars 2012

En vecka efter sådd...!

Varför har jag inte sått ruccola tidigare??

Såhär ser det ut en vecka efter att jag petade ner fröna... Sånt gillar vi, när man ser resultat med en gång :) Dillen har tagit sig bra med. Persiljan däremot har gått och möglat... Så de fick jag hivat ut idag. Använder nästan aldrig persilja och ändå hade jag sått mest av det... Persilja tar dessutom 4 veckor innan de ens börjar gro...Hur tänkte jag där?

Istället gick vi på och planterade tomater.

Är alltid så ambitiös i början, vi får se hur det blir sedan när allt ska sås om...

Sen har vi lite andra trädgårdsprojekt på gång... Mer om det någon annan dag ;)

2 kommentarer:

  1. Vad grym du är och vad härligt kommer att bli med era egna örter, bara att knipsa av och slänga direkt i maten.

    Sv: Japp, visst var det 2 intervjuer jag var på igår. Fasen vad svårt det är, jag har aldrig varit med om dessa utfrågningar på det sättet förut, eller jag har nog aldrig vart med om någon riktig intervju förut. Men det är spännande. Jag berättar mer när jag vet. Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha ja, det är tanken iallafall, får se om de överlever... ;)

    Åh vad spännande! Det gick säkert svinbra, du är grym!! Väntar på nästa uppdatering!

    SvaraRadera