måndag 12 mars 2012

Mammakopp

Har rymt in till stan en sväng och går strandpromenaden. Självklart blev jag kissinödig när jag gått halvvägs, så typiskt. Man kan liksom inte koncentrera sig på något annat då...

Så jag fick gå tillbaka och passade på att köpa en kaffe på Espresso House ( eftersom jag ville låna toaletten, är inte förtjust i de offentliga längs vägen...).
Där hade de en termosmugg man kunde köpa för att hjälpa miljön. Och det vill man ju!

Sen kan jag inte sticka under stolen med att det är praktiskt för en mamma som aldrig hinner dricka sitt kaffe medans det är varmt... Vet inte hur många koppar jag hällt ut...

Nu när jag är tillbaka på strandpromenaden med min kopp kaffe kan jag bara konstatera att muggen är skit... Inte nog med att de rann ut lite kaffe på vägen hit, det är dessutom fesljummet... ( vet förstås inte hur varmt det var när jag fick det...)

Men jag drar mitt strå till stacken för miljöns skull iallafall ;)

Väntar och längtar nu efter ett telefonsamtal...! Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar