måndag 28 mars 2011

Hej :)

Vi hann inte riktigt med allt vi tänkt i helgen, men det har varit trevligt!

I lördags ville P röja på tomten eftersom det var så fint väder och jag ville sätta igång med skåpet.
Men så äger ju inte vi en slip, så jag tänkte åka till Ps föräldrar och låna deras, men då tyckte P att jag likagärna kunde åka in till stan och köpa en så att vi har en egen. Så vi kikade upp en slip på nätet, en Bosch PMF 180E skulle vi ha och den var billigast på Cheapy så dit styrde jag kosan.

På vägen in började bilen (Saaben) krångla, det lät som om det var fel på motorn, men intrumentbrädan larmade inte så jag ringde till P och hörde vad han trodde det kunde vara. Men han visste inte och tankarna började spinna, var det oljan, hade jag tankat med fel bensin? Så kom jag iallafall fram till Cheapy och väl där var ju självklart slipen slutsåld... Så hade jag lovat att åka inom systemet på vägen hem och när jag kommer dit knackar en tjej på rutan och säger " Vet du om att du har punkis eller?" Hahah nej det visste jag ju inte...så jäkla typiskt! Så det blev till att ställa bilen och så kom I, Ps mamma och hämtade mig. Och på hemvägen körde vi inom dem och hämtade deras slip... Jag skulle helt enkelt stannat hemma...

När vi kom hem hade P och hans pappa G flyttat upp vedboden till huset så att vi ska slippa springa så långt för veden - det blev superbra! Ska visa bilder sen, ska bara piffa till den lite ;)

Efter det blev det lite fika i solen innan de begav sig och jag och P fortsatte här hemma. Jag hann slipa klart skåpet och P fick röjt en hel del när vi blev inbjudna till grannarna på lite våfflor, smaskens*.

På kvällen var vi hembjudna hos ett par kompisar på tacos, mycket trevligt!

På söndagen påbörjade vi tapetseringen, men hann bara två våder. Sen åkte vi in till stan och fikade hos ett par kompisar och efteråt fick stackars P fixa och få på reservdäcket på bilen... Tydligen har jag kört en bra bit på fälgen... attans!

Sen har vi bara slöat i soffan :)

Här kommer en kass mobilbild, fotar mer när allt är på plats...
Idag var vi på föräldrargruppen för första gången. Det var bra, men vi har kommit i en väldigt tystlåten grupp... Det var bara jag och en till tjej som frågade saker och pratade kändes det som... Men så ville jag inte ta för mycket plats för jag tänkte att någon annan kanske säger något om jag håller tyst, men så var inte fallet... Hoppas att det blir fler diskussioner nästa gång vi ses!

3 kommentarer:

  1. Först måste jag bara säga: Ursnygg tapet, e duktigt avis!
    Men kära syster, ang punkisen.... Hur kan man tro att man tankat fel sorts bensin när man ligger och kör på fälgen??? Förlåt, men ditt inlägg var nog ngt av det roligaste jag läst på länge. Missförstå mig inte, jag skrattar MED dig, inte ÅT dig...... Tror jag (^_^)
    Tur att det löste sig så att ni hann få lite gjort. Och mat serverat på det. Låter som en toppendag, punks till trots :)
    Saknar dig!!
    Hälsa P. Grabbarna skickar pussar (inte M, inget illa ment, ha ha)
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg tapet. Kommer bli jättefint barnrum:)

    Ang föräldragrupp: känns det som är rätt vanligt att hamna i en tystlåten grupp. Våran grupp var heller inte så frågevis, lite tråkigt när man känner sig som den enda som sitter och frågor..

    Lycka till!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej :)

    S:Jag skyller på otroligt dåliga vägar här, det är inte en slät bit asfalt så långt ögat kan nå... :P

    Ja, jag gillar tapeten jättemycket, är glad att vi körde på den... ska bara fixa hem panelen med så man kan börja inreda i rummet :)

    Gunn: Tack! Har verkligen sett fram emot att börja med barnrummet! Man har så mycket ideér hur man vill ha det, får se om resultatet blir lika bra ;) Hur går det med dina tjejer, trivs de i sina nya rum?

    Ja, det var riktigt obekvämt, t o m på fikat var de tysta(!)

    Kram

    SvaraRadera