lördag 2 april 2011

Spjälsängen på plats



Älskar Barbapappa-mobilen som vi fick i julklapp och filten som vi fick tidigare :)

I tisdags var jag och S en sväng på IKEA. Jag och P hade kikat ut en spjälsäng och ett skötbord som vi ville ha så då passade jag på att höra med S om hon ville följa med eftersom P skulle jobba :)

Spälsängen hittade vi med en gång men skötbordet vi hade kollat ut var inte alls som jag hade tänkt mig... Dessutom var det för högt för mig... Suck* Det är så svårt med att tänka om när man har ställt in sig på något...Med S smakråd köpte jag ett annat skötbord, Hemnes, en byrå med skötbordsdel ovanpå. Den var jättefin men jag är rädd att den blir aningen för klumpig inne i barnrummet (vi ska ha skötbordet i barnrummet eftersom det inte finns plats på lilla toan nere, får ha en hink med vatten eller något när vi ska byta blöja). Så jag har inte packat upp den än, utan väntar tills vi är klara med rummet så får vi se. De är rätt generösa med öppet köp på IKEA.
Det var tyvärr inte det enda fel vi råkade ut för... Innan jag kunde hämta upp S i Kungsbacka skulle P byta däcket på Saaben. Han tog den lille gröne in till stan och fixade ett nytt däck som han sedan skulle byta så att jag kunde åka direkt efter jobbet. Men det slutade med att jag fick bogsera hem den lille gröne eftersom den gett upp totalt... Så nu är vi på jakt efter en ny småbil att ha. Great, ytterligare en utgift... Ni får jättegärna tipsa om ni vet någon bra modell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar