lördag 30 april 2011

Glad Valborg!

Som vanligt skiner solen :) Underbart! Har tagit för vana att ha sovmorgon nu, vem vet om jag får det sen...


Idag har det varit en lugn dag, åkte en sväng till Blomsterlandet och kikade. Så mycket fint det finns! Vill ju komma igång med att plantera en massa och sätta buskar och träd, men får vänta ett tag till tills all grävning är klar... denna ständiga väntan :)

Var inte ensam om att kika på blommor, hela parkeringen var full så folk hade börjat parkera längs gräsmattan utanför parkeringen... men det hindrade inte mig från att gå in och trängas :) Däremot blev jag väldigt trött och darrig därinne så det blev bara blommor till vår utekruka vid dörren och en glass ;)


Så den är fin nu iallafall, men jag känner att vi behöver mer blommor på altanen med. Men det får bli en annan dag.


När jag kom hem hade P vaknat så då tog vi och grillade lite, mums!


Sen tog jag en liten tupplur och efter det har jag pillat lite och målat (suck). Nu på kvällen vattnade jag gräsmattan, gödningen var ingen bra idé, den har bränt gräset på en massa ställen nu när det bara har varit fint väder...


Sen fick jag ett ryck och skulle baka lite muffins. Men jag lyckades bränna en plåt... bakning är inte min grej... Sen gjorde jag glutenfria också (tänkte på dig E) och de fick ingen färg alls...



Men jag tänker ändå bjuda på dem, bara så ni vet... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar